جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

شبکه های Air Gap

کاربردAir Gap  در طول سالیان مختلف:

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که Air Gap  در اوایل برای حفاظت از شبکه های دولتی فوق سری ایجاد شده بود اما با گذشت زمان و با گسترش جرایم سایبری و اخلال در امنیت این تکنولوژی در حال عمومی تر شدن می باشد.

Air Gap  چیست؟

Air Gap یک اقدام امنیتی است برای اطمینان از اینکه یک شبکه ی رایانه ای از نظر فیزیکی از شبکه های ناامن مانند اینترنت و شبکه های محلی جدا شده باشد و برای سایر شبکه ها تهدید محسوب نشود.

نحوه انتقال اطلاعات به شبکه ی Air Gap:

در حقیقت این شبکه به طوری از لحاظ فیزیکی از سایر شبکه ها جدا شده است که تنها راه انتقال اطلاعات به آن ها از طریق رسانه های قابل حمل USB یا دیسک ها می باشد.

در واقع دستگاه ها (Device) های  داخل شبکه Air Gap  به قولی به طور فیزیکی ایزوله و محافظت می شوند و می توانند داخل شبکه با یکدیگر ارتباط داشته باشند اما هیچ ارتباطی با اینترنت و یا شبکه های خارج از Air Gap ندارند. ایزوله کردن در حقیقت به معنای افزایش امنیت می باشد.

برای درک بهتر این موضوع توجه شمارا به عکس زیر جلب می نماییم :

دستگاه های داخل شبکه Air Gap  هیچگاه به طور مستقیم نمی توانند به اینترنت متصل شوند و همچنین به هیچ سیستم دیگری که به اینترنت متصل باشد وصل نمی شوند.

Air Gap در ارگان های مهم امروزه:

امروزه Air Gap برای محافظت از بازار سهام ، ارتش ، دولت ، نیروگاه های هسته ای ، و بسیاری از ارگان های مهم مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید