جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
فضای ذخیره سازی و پشتیبان گیری

هارد دیسک ها

رابط کاربری هارد دیسک ها می توانند به دو صورت SATA 6G و SAS 12G/6G باشند و در دو اندازه ۲.۵ اینچی (SFF: Small Form Factor) و ۳.۵ اینچی (LFF: Large Form Factor) به بازار عرضه شده اند.

هارد های Enterprise
هارد های Midline
هارد های Entry
  • رده Enterprise

در رده های Enterprise که به طور معمول سرویس ها و و اپلیکیشن های Mission Critical و حیاتی هستند از هارد دیسک های ۲.۵ اینچی SAS 10K, 15K استفاده می شوند چرا که سرعت و امنیت بالایی دارند. البته مشکلی که این مدل از هارد دیسک ها دارند ظرفیت پایین آنهاست که نهایتاً ۲.۴TB فضا در اختیار کاربران قرار می دهد

  • رده Midline

در رده های Midline از هارد دیسک های SAS یا SATA با سرعت ۷.۲K rpm استفاده می کنند. این مدل هارد ها برای ذخیره سازی، پشتیبان گیری و برخی از اپلیکیشن های حیاتی مناسب هستند. این هارد ها با توجه به ظرفیت بالایی که دارند می توانند برای ذخیره سازی اطلاعات که از اهمیت متوسط برخوردار هستند، استفاده شوند. سرعت این مدل هاردها نسبت به رده های Enterprise بسیار کمتر است اما در عوض ظرفیت بالاتری دارند.

  • رده Entry

در رده های Entry هارد دیسک های ساتا با ظرفیت های بالا و اپلیکیشن های غیر حیاتی (Non-Critical) مناسب هستند. اطلاعاتی که خیلی مورد استفاده نیستند و ممکن است در طول یک سال چند مرتبه بیشتر از آنها استفاده نکرد، می توانند روی هارد دیسک های ارزان قیمت با ظرفیت بالا ریخته شوند که در این رده قرار می گیرند.

استوریج

Storage

Hybrid Flash Storage

در سازمان‌ها و مراکزی که نیاز به ذخیره اطلاعات با حجم بالا دارند و سرعت هم برایشان اولویت دارد از استوریج‌های Hybrid Flash استفاده می‌شود، استوریج‌های hybrid flash ترکیبی از HDDها و SSDها هستند که همزمان مزیت ظرفیت بالا و عملکرد مطلوب را ارائه می‌دهند. استفاده از استوریج Hybrid flash سبب افزایش IOPS و سرعت نسبت به استوریج‌های HDD خواهد شد که ارائه اطلاعات برای نرم افزارهای مهم تجاری را ساده‌تر می‌کند.

Storage

Virtualization Storage

برای ایجاد محیط مجازی برای سرور، نصب سیستم عامل و ذخیره سازی اطلاعات از مجازی سازی یا Storage Virtualization استفاده می‌شود. برای سازمان‌هایی که حجم اطلاعاتی بالایی دارند و می‌خواهند از پراکندگی اطلاعات جلوگیری کنند استفاده از این روش توصیه می‌شود یرا با استفاده از نرم افزارهای مجازی سازی می‌توان محیطی شبیه به سخت افزار اصلی ایجاد و از آن بهره برد.

Storage

Software-Defined Storage

SDS مخفف عبارت Software-Defined Storage است. نوعی معماری ذخیره سازی اطلاعات که در آن لایه اپلیکیشن ذخیره سازها از سخت افزار جدا می‌شود، در این معماری سازمان‌ها می‌توانند منابع ذخیره سازی اطلاعات خود را برنامه‌پذیر کنند و وابستگی آنها را به زیرساخت سخت افزاری از بین ببرند و ذخیره سازی را با انعطاف پذیری بسیار بالاتری ارائه دهند. با استفاد از این روش نیازی به خرید سخت افزار جدید نیست و توزیع منابع موجود در شبکه به صورت خودکار و هماهنگ انجام می‌شود.

All-Flash Storage

All-Flash Storage

استوریج‌های All Flash سرعت بالاتر و IOPS بیشتری ارائه می‌دهند و عملکرد بهینه و مطلوبی دارند، نکته مهمی که در استفاده از استوریج‌های All Flash وجود دارد طول عمر و میزان ROI آنهاست. SSDها به دلیل نداشتن دیسک گردان بطورکلی طول عمر بالاتری نسبت به هاردهای HDD دارند و کمتر دچار خرابی می‌شوند. طول عمر SSDها وابسته به میزان read و write آنها هم هست و ممکن است Write در حجم زیاد سبب خرابی SSD شود.

معماری تجهیزات ذخیره سازی

معماری Scale Up

معماری Scale Up

هدف ازاین معماری این است که تمامی بخش های سخت افزاری محصول، به کنترلر یا کنترلر های مشترکی متصل می شوند. به عنوان مثال محصولات EMC Unity و HPE MSA هر دستگاه دارای دو کنترلر است که تمامی دیسک ها و قطعات سخت افزاری دستگاه به این دو کنترلر متصل می شوند.

معماری Scale Out​

معماری Scale Out

این معماری، شامل چند نود سخت افزاری مجزا است. این نودها به یکدیگر متصل شده، مجموع این چند نود با کمک همدیگر یک دستگاه ذخیره سازی را تشکیل می دهند. هر نود بصورت مجزا دارای کنترلر و کارتهای ارتباطی جهت ارتباط با دنیای خارج است.

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید