جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سرور های سازمانی

سرور

سرور (Server) کامپیوتر یا سیستمی است که اغلب از طریق شبکه یا اینترنت، خدمات، منابع یا داده‌ها را به کامپیوترها و دستگاه‌های دیگر ارائه می‌کند. سرور داده‌ها یا خدمات را ذخیره، مدیریت و توزیع می‌کند و به عنوان یک سیستم مرکزی برای ارتباط با سایر سیستم‌ها و به اشتراک‌گذاری اطلاعات عمل می‌کند. در شبکه‌های کامپیوتری،سرورها نقشی حیاتی در تبادل داده و اجرای برنامه‌های مختلف دارند

سرور
سرور blade
Blade
سرور Rackmount
Rackmount
سرور Tower
Tower

استوریج

استوریج

استوریج سازمانی به استوریجی گفته می‌شود که برای استفاده در محیط‌های سازمانی طراحی شده است. این نوع استوریج معمولاً قابلیت‌های بیشتری نسبت به استوریج‌های شخصی دارد سه روش ذخیره سازی San، Nas و Das رایج‌ترین روش‌های ذخیره سازی اطلاعات در استوریج‌ها هستند.  

استوریج SAN

SAN

SAN‌ها از پروتکل‌هایی مانند FC ،iSCSI ،FCoE استفاده می‌کنند و برای ذخیره‌سازی به تجهیزات و شبکه‌های ذخیره‌سازی خاص نیاز هست که باید خریداری و نصب شوند. SAN‌ها از نظر هزینه به نسبت گرانتر از سایر روش‌های ذخیره‌سازی هستند.
استوریج NAS

NAS

با استفاده از پروتکل‌های شبکه مانند SMB ،NFS ،FTP و HTTP کاربران می‌توانند به فضای ذخیره‌سازی مشترک دسترسی داشته باشند و فایل‌ها و داده‌های خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.
استوریج DAS

DAS

این نوع ذخیره‌سازی معمولاً برای کاربردهای کوچک و محدود استفاده می‌شود و به دلیل عدم نیاز به تجهیزات شبکه، از لحاظ هزینه از SAN‌ها کمتر هزینه دارد.

روتر

روتر از تجهیزات شبکه است که برای انتقال بسته های داده بین شبکه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. روترها عملکرد هدایت ترافیک این داده‌ها را به شبکه‌های مختلف رایانه برعهده دارد. روتر سیسکو ابزاری کارآمد و ایده‌آل برای شبکه‌های مدرن امروزی است. روترها به کارمندان یک شرکت اجازه می‌دهند به شبکه‌های درون و برون سازمانی متصل شوند و فعالیت‌های تجاری خود را انجام دهند. بدون وجود روترها، ما نمی‌توانیم به اینترنت متصل شویم و یا با سایر کلاینت‌ها از شبکه‌های محلی دیگر ارتباط برقرار کنیم.

روتر سیسکو 1800
روتر سیسکو 1800
روتر سیسکو 1900
روتر سیسکو 1900
روتر سیسکو 2800
روتر سیسکو 2800
روتر سیسکو 2900
روتر سیسکو 2900

سوئیچ

سوئیچ

سوئیچ های سیسکو انواع مختلفی دارند و برای کاربردهای متفاوتی طراحی شده‌اند. مثلا سوئیچ های کاتالیست برای شبکه های محلی و سوییچ های Nexus برای دیتاسنترها. سوئیچ های سیسکو با ویژگی‌هایی چون کارایی بالا، امنیت، دسترس‌پذیر و قابل توسعه بودن، سوییچ های پرفروش بازار هستند.

سوئیچ های مدیریتی سیسکو

سوئیچ های مدیریتی کاملا قابل کانفیگ هستند و روی کارایی شبکه تاثیرگذارند. سوئیچ مدیریتی برای شبکه‌های بزرگ و شبکه‌هایی با برنامه‌های حساس و حیاتی لازمند. سوئیچ های مدیریتی سیسکو امکان تنظیم کردن هر پورت برای منظوری خاص را فراهم می‌کنند. می‌توانید این سوئیچ ها را مدیریت و پیکربندی کنید و روی شبکه‌تان نظارت داشته باشید. 

سوئیچ ماژولار سیسکو

سوئیچ ماژولار با افزودن ماژول امکان افزودن تعداد پورت سوئیچ وجود دارد بنابراین برای توسعه و ارتقای شبکه کاربرد دارند اما گران‌تر از سوییچ ثابت هستند و استفاده از آنها بییشتر در شبکه‌های سازمانی و انترپرایزها و دیتاسنترها است.

سوئیچ های غیر مدیریتی سیسکو

سوییچ غیر مدیریتی یا unmanaged switch اغلب در شبکه‌های خانگی و شرکت‌های کوچک استفاده می‌شود چون بلافاصله پس از نصب، شروع به کار می‌کند یعنی در اصطلاح، Plug and Play است.

سوییچ فیبرنوری سیسکو

 اغلبِ سوئیچ های شبکه با پورت RJ45 و کابل اترنت معمولی مثل Cat 5 و Cat 6 و Cat 7 کار می‌کنند اما اگر به اتصال برای فواصل طولانی نیاز دارید مثلا بیش از 100 متر که کابل اترنت معمولی کافی نیست، باید از کابل فیبر نوری استفاده کنید. سوئیچ‌هایی که پورت فیبر نوری دارند ترکیبی از پورت‌های RJ45 و پورت‌های فیبر نوری دارند.

سوییچ poe سیسکو

PoE مخفف Power over Ethernet است و سوییچ poe بر اساس تکنولوژی poe کار می‌کند. پس سوییچ poe یکی از گونه های سوییچ در شبکه است که برق و دیتا در یک کابل منتقل می‌شوند یعنی دیتا به صورت موازی یا برق به گیرنده می‌رسد. انعطاف‌پذیری از ویژگی‌های سوییچ های PoE است.

سوئیچ Stackable سیسکو

سوییچ Stackable ترکیبی از سوییچ fixed و ماژولار است یعنی برخی مدل‌های سوییچ fixed می‌توانند با دیگر سوییچ‌های هم مدلشان ترکیب شوند.

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید