جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

روش‌های مختلف هکر‌ها جهت نفوذ به سیستم کاربران

هکر‌ها جهت نفوذ به سیستم کاربران، از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. چند روش متداول هکر‌ها جهت نفوذ عبارتند از:

۱- حملات فیشینگ: در این روش، هکر‌ها با فریب خود را به‌عنوان فردی مورد اعتماد، سازمانی بزرگ یا موارد مشابه معرفی می‌کنند و با ارسال یک لینک مخرب به قربانی، اطلاعات و داده‌های وی را به سرقت می‌برند.

۲- کیت‌های اکسپلویت: این جعبه ابزاری است که به هکر‌ها و مهاجمان سایبری کمک می‌کند تا به اهداف خرابکارانه خود دست پیدا کنند. هکر‌ها از این کیت‌ها برای حمله به دستگاه‌های سخت‌افزاری و شبکه اینترنتی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین کیت‌های اکسپلویت می‌توان Angler، Fiesta و HanJuan اشاره کرد که هکرها برای نفوذ به سیستم کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند.

۳- آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری: اگرچه نرم‌افزار‌های امروزی نسبت به ۵۰ سال گذشته با پیشرفت‌های بزرگی همراه بوده‌اند و بسیاری از آسیب‌پذیری‌های آن‌ها برطرف شده است اما همچنان برخی از نرم‌افزار‌ها هستند که از باگ‌های امنیتی بزرگی رنج می‌برند. باگ‌های امنیتی نرم‌افزار‌ها ممکن است تا مدت‌ها کشف نشود و هکر‌های باهوش با سوؤاستفاده از این نقص امنیتی، به دستگاه کاربران نفوذ کنند و اطلاعات را به سرقت ببرند. رایج‌ترین آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری عبارت‌اند از SQL injection، سیستم‌ رمزگذاری ضعیف، طراحی‌های ضعیف امنیتی، نداشتن مجوز‌های امنیتی.

۴- تروجان‌ها: تروجان‌ها با فریب و حیله‌گری به کامپیوتر نفوذ کرده و سیستم‌ها را آلوده می‌کنند. تروجان‌ها معمولاً در پشت پرده‌ی برنامه‌هایی که امن به نظر می‌رسند، پنهان می‌شوند تا به راحتی کاربران را فریب داده و به اهداف خود برسند. در نتیجه، این نرم‌افزار‌های مخرب تا مدت‌ها در سیستم کاربران باقی می‌مانند و اطلاعات حساس را جمع‌آوری و به مقصد موردنظر ارسال می‌کنند.

۵- باج‌افزار‌ها: یکی دیگر از روش‌های متداول هکر‌ها برای نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری کاربران، استفاده از باج‌افزار‌ها است. باج‌افزار، یک اپلیکیشن استاندارد است که پس از نفوذ به گوشی موبایل یا سیستم کاربران، اطلاعات و داده‌ها را رمزگذاری کرده و تهدید می‌کند اطلاعات و داده‌ها را افشا خواهد کرد. هکر‌ها در این روش از قربانیان پول‌های زیادی را برای افشا نکردن اطلاعات درخواست می‌کنند. باج‌افزار‌های مدرن‌تر مانند lock it 3.0 خطرناک‌تر هستند و پس از استخراج داده‌ها، آن‌ها را رمزگذاری می‌کنند.

۶- هک کردن از طریق وای‌فای: امروزه بیشتر کاربران برای داشتن اینترنت ثابت پرسرعت، از وای‌فای استفاده می‌کنند؛ اما نکته اینجا است که وای‌فای‌ها هم در معرض خطر هک شدن قرار دارند و به‌راحتی می‌توان به آن‌ها نفوذ کرد. به‌طور کلی اینگونه می‌توان گفت که هر چیزی که به دنیای آنلاین وصل باشد، از دست هکر‌ها در‌ امان نخواهد بود.

۷- دریافت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران از دارک‌وب: تاکنون نام دارک‌ وب را شنیده‌اید و می‌دانید که دارک‌ وب، بخش تاریک دنیای آنلاین و فضای مجازی است. بسیاری از معاملات غیرقانونی و خطرناک از جمله خرید و فروش اسلحه، مواد مخدر و حتی انسان در دارک‌وب انجام می‌شود.

۸- فلش‌های آلوده: در این شیوه، هکر‌ها فلش درایو‌های آلوده به بدافزار‌ها یا لینک‌های مخرب را به‌صورت فیزیکی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌ها وصل می‌کنند تا اطلاعات و داده‌های حساس را به سرقت ببرند. علاوه بر این، مهاجمان سایبری در این روش می‌توانند از راه دور نیز کنترل سیستم کاربران را در دست بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید