جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

تأثیر حملات سایبری بر اقتصاد بانکی نیوزیلند

بانک مرکزی نیوزلند اعلام کرد که حملات سایبری می‌تواند سالانه حدود 2 تا 3 درصد از سود صنعت بانکداری و بیمه را از بین ببرد و نیاز این صنعت برای مقابله با این تهدیدات را برجسته می‌کند.

بانک مرکزی نیوزلند در یک بولتن تحقیقاتی تخمین زد که حملات سایبری می‌تواند به طور متوسط 104 میلیون دلار نیوزلند (66 میلیون دلار) برای بخش بانکی و 38 میلیون دلار نیوزلند (24 میلیون دلار) برای بخش بیمه هزینه داشته باشد.

کارشناسان اعلام کردند که این رقم معادل 2 تا 3 درصد از سود سالانه این دو صنعت است.

مدل تخمینی همچنین نشان داد که در هر سال 5 درصد احتمال هزینه‌های بیش از 2.3 میلیارد دلار نیوزلند در سال وجود دارد.

در این گزارش‌ها آمده است :

«در حالیکه ممکن است این امر قابل مدیریت به نظر برسد، اما این هزینه‌ها سالانه هستند و تأثیر تجمعی آن در افق 5 یا 10 ساله قابل توجه خواهد بود. آژانس دولتی امنیت سایبری (CERT NZ)، دریافت که بیش از 60 درصد از حملات سایبری به سازمان‌های نیوزلند در سال 2018 شرکت‌هایی را در بخش خدمات مالی و بیمه هدف قرار داده است.»

بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) اظهار داشت :

«با فراوانی و شدت حوادث امنیت سایبری در حال افزایش، این مطالعه بر اهمیت هوشیاری بخش مالی و مدیریت موثر ریسک‌های سایبری تأکید می‌کند. در حال تقویت تلاش‌ها برای افزایش انعطاف‌پذیری سیستم مالی، از جمله توسعه راهنمای مدیریت ریسک و ترویج اشتراک‌گذاری اطلاعات با همکاری صنعت و سایر سازمان‌های عمومی هستیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید