جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

امنیت شبکه چیست و چطور امنیت شبکه های کامپیوتری را حفظ کنیم؟

تعریف امنیت شبکه

در حالت کلی امنیت شبکه  به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به منظور جلوگیری از بروز مشکلات امنیتی دربستر شبکه صورت میگیرد. این مجموعه اقدامات می تواند بصورت راهکارهای متعددی در غالب سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری پیاده سازی شوند. لازم به ذکر است که معمولا بسیاریاز روشهای تامین امنیت توسط رول ها (Roles) صورت می گیرد.

چرا امنیت شبکه

هر گونه فعالیت در دنیای آنلاین نیاز به محافظت از شبکه دارد زیرا تهدیدات دائمی در برابر منابع شرکت وجود دارد. این می تواند اطلاعات مهم یا اطلاعاتی در مورد کارکنان و مشتریان باشد یا مهمتر از همه در مورد محصولات یا کسب و کارهای ما. در بسیاری از موارد تهدیدها به شکل ویروس ها، کرم ها و اسب های تروجان، جاسوس افزارها و ابزارهای تبلیغاتی جاسوسی، حملات صفر روز، حملات صفر ساعت، حملات انکار حملات، سرقت داده ها و سرقت و سرقت هویت نیز به حساب می آیند. به طور کامل درک آنچه امنیت شبکه است، ضروری است بدانید که چگونه کار می‌کند. از آنجا که انواع تهدیدات وجود دارد، هیچ راه حل تنها وجود دارد. ما نیاز به چندین لایه امنیتی داریم، به طوری که اگر

یک شکست بخورد، مهاجم مجبور خواهد شد که با لایه بعدی مقابله کند.

DLP

پیشگیری از دست رفتن داده‌ها (DLP) مانع از دسترسی کاربران نهایی به اطلاعات مهم و حیاتی در خارج از شبکه شرکت می‌شود. محصولات نرم‌افزاری DLP که به مدیر شبکه اجازه می‌دهد تا کنترل دسترسی کاربران داده را نیز منتقل کند، آپلود، جلو یا گاهی اوقات برای ارسال اطلاعات قابل‌توجه به شیوه‌ای ناامن ممنوع است.

امنیت ایمیل

هکرها از دروازه‌های ایمیل برای گسترش بدافزارها، اسپم‌ها و حملات فیشینگ عمدتاً استفاده می‌کنند. روش‌های مهندسی اجتماعی این تهدیدات را معتبر و پیچیده می‌دانند. در حال حاضر، کاربر همچنین باید از ابزارهای تبلیغاتی ضدویروس، ضدویروس، ضد جاسوس‌افزار، فایروال شخصی و نرم‌افزار برای مرور استفاده کند. این نرم‌افزار در بازار موجود است. امنیت یک برنامه ایمیل، دسترسی و داده‌های یک حساب

ایمیل را مسدود می‌کند و مسدود کردن حملات ورودی و کنترل پیام‌های خروجی می‌شود.

Endpoint Security

حفاظت از نقطه پایانی بیشتر قادر به مدیریت دستگاه و محافظت از تهدیدات برای رایانه‌های شخصی ویندوز مک، دستگاه‌های تلفن همراه و سرورها است که به‌عنوان نقطه ورود بالقوه برای تهدیدات امنیتی مطرح می‌شود. در امنیت شبکه، آن را به‌سرعت همه نقطه‌های پایانی و بلوک ransomware، تهدید صفر روز و دیگر حملات پیشرفته را تضمین می‌کند. فنّاوری حفاظت از نقطه پایانی یا حفاظت از نقطه پایانی فن‌های چندلایه پیچیده‌ای را شامل می‌شود که شامل یادگیری ماشین، تقلید و تجزیه‌وتحلیل رفتار برای دستیابی به حفاظت عالی در برابر طیف گسترده‌ای از تهدیدات شناخته‌شده و ناشناخته است.

فایروال

فایروال‌ها بر روی ترافیک یک وب‌سایت بر اساس مجموعه‌ای از قوانین از پیش تعریف‌شده تماشا می‌کنند. آن‌ها هم از ورود و خروج آن نظارت می‌کنند. این به‌عنوان یک حصار عمل می‌کند که شبکه‌های مورد اعتماد را از موارد غیرقابل‌اعتماد تقسیم می‌کند. این طراحی‌شده است تا از دسترسی غیرمجاز به شبکه خصوصی یا از یک شبکه خصوصی جلوگیری شود.

IDS و IPS

نرم‌افزار کاربردی سیستم تشخیص نفوذ (IDS) برای فعالیت‌های مخرب یا نقض خط‌مشی دیده می‌شود. سیستم پیشگیری از نفوذ (IPS) یک فنّاوری پیشگیری است که جریان ترافیک شبکه را برای تشخیص تهدیدات بالقوه اسکن می‌کند.IDS یک سیستم نظارت و IPS به‌عنوان یک سیستم کنترل در نظر گرفته‌شده است.

طبقه‌بندی IDS:

سیستم تشخیص نفوذ شبکه (NIDS) یک سیستم مدیریت خودکار مستقل است که ترافیک شبکه را تجزیه‌و تحلیل می‌کند و با استفاده از نرم‌افزار ضد تهدید، نقاط درد در شبکه را نظارت می‌کند.

سیستم تشخیص نفوذ مبتنی بر میزبان (HIDS)

سیستم تشخیص نفوذ مبتنی بر میزبان (HIDS) به‌عنوان دستیار قابل‌مقایسه با نرم‌افزار آنتی‌ویروس، برنامه‌های تشخیص نرم‌افزارهای جاسوسی و فایروال‌ها، در سیستم میزبان برای نظارت و تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌ها و وضعیت میزبان عمل می‌کند.

MDS – امنیت دستگاه همراه

امنیت دستگاه تلفن همراه برای محافظت از داده‌ها، ذخیره‌شده یا ارسال‌شده توسط دستگاه‌های تلفن همراه مانند گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و قبلت ها ایجاد می‌شود. با بیشتر و بیشتر سازمان‌های فناوری اطلاعات که برای رشد کسب‌وکار به BYOD تغییر می‌کنند، کنترل دستگاه‌هایی که به یک شبکه خاص دسترسی دارند، کنترل می‌شود.

NAC

کنترل دسترسی شبکه (NAC) شبکه را با بررسی دسترسی آن افزایش می‌دهد. هر کاربر مجاز به دسترسی به شبکه نیست این بلوک‌ها دستگاه‌های پایانی ناسازگار را برای ذخیره سیستم در برابر نقض امنیتی بالقوه متوقف می‌کند.

تقسیم شبکه

فناوری تقسیم‌بندی شبکه به زیر شبکه‌ها طبقه‌بندی می‌شود. هر بخش شبکه کمک می‌کند تا در اجرای سیاست‌های امنیتی ساده‌تر و همچنین در ارتقاء عملکرد کمک کند.

SIEM

مدیریت اطلاعات امنیتی و رویداد (SIEM) ترکیبی از مدیریت اطلاعات امنیت (SIM) و مدیریت رویداد امنیتی (SEM) است. این تضمین می‌کند که همه داده‌ها در یک مکان برای کارمندان امنیتی شما تشخیص داده می‌شود تا تهدیدات احتمالی را شناسایی کنند. این روش به‌سرعت پاسخ می‌دهد. همه‌چیز، مانند لوازم فیزیکی و مجازی به نرم‌افزار سرور، می‌تواند به‌عنوان یک محصول SIEM کار کند.

VPN

VPN یا شبکه خصوصی مجازی یک تونل امن بین یک دستگاه و اینترنت است. VPN ها برای محافظت از ترافیک آنلاین از تداخل، ناامیدی و سانسور استفاده می‌شوند. ExpressVPN همچنین می‌تواند به‌عنوان یک پروکسی عمل کند، به شما این امکان را می‌دهد که مکان خود را ماسک یا تغییر دهید و وب را مرور کنید.

امنیت وب

امنیت وب همچنین به‌عنوان “امنیت سایبری” شناخته می‌شود. این شامل حفاظت از وب‌سایت یا برنامه‌های وب با شناسایی، جلوگیری و پاسخ به حملات با تعیین سطح دسترسی کاربر می‌شود. وب‌سایت ها و برنامه‌های کاربردی وب به همان اندازه مستعد ابتلا به نقض امنیتی به‌عنوان خانه‌های واقعی، فروشگاه‌ها و مک آن‌های دولتی هستند.

امنیت بی‌سیم

امنیت شبکه بی‌سیم فرآیند طراحی، اجرای و تضمین امنیت در شبکه کامپیوتری بی‌سیم است. از زمان ظهورBYODکه به‌موجب آن تلفن‌های همراه برای انجام کار دفتر کار استفاده می‌شوند، نقاط دسترسی کانال دیگری برای نقض امنیتی شده‌اند. امنیت بی‌سیم آن را برای هر نوع دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کامپیوتر شما آسیب می‌رساند

با مقالات بعدی ما همراه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید