جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

حذف میلیاردها رکورد داده های مرور وب گوگل

گوگل متعهد شده است که حجم وسیعی از داده‌های مرور وب جمع‌آوری‌شده از کاربران در حالت ناشناس را به عنوان بخشی از یک طرح دعوی حقوقی برجسته که دوشنبه ارائه شد، از بین ببرد.

بر اساس شرایط حل و فصل پیشنهادی، گوگل میلیاردها رکورد داده ای را که از کاربرانی که فکر می کردند به صورت خصوصی مرور می کنند جمع آوری کرده است، از بین می برد یا حذف می کند.

این غول فناوری همچنین با اطلاع رسانی صریح به کاربران از جمع آوری داده ها از طریق سیاست حفظ حریم خصوصی خود و مهمتر از آن، صفحه نمایش ناشناس خود، موافقت کرد که شیوه افشای اطلاعات خود را تغییر دهد.

در پرونده دادگاه آمده است که این غول فناوری همچنین باید به کاربران ناشناس اجازه دهد تا کوکی های شخص ثالث را برای پنج سال آینده مسدود کنند.

در این پرونده همچنین آمده است که تغییر اخیر مهم است؛ زیرا گوگل از کوکی ها برای ردیابی کاربران در حالت ناشناس در سراسر وب استفاده کرده است.

اگر یک قاضی فدرال کالیفرنیای شمالی توافقنامه پیشنهادی را امضا کند، ممکن است این موضوع برای 136 میلیون کاربر گوگل اعمال شود.

در پرونده دادگاه آمده است که شرایط توافقنامه بر اساس ارزش داده‌هایی که گوگل مجبور به نابود کردن آن خواهد شد و ارزش داده‌هایی که دیگر قادر به جمع‌آوری آن نخواهد بود، 5 میلیارد دلار است.

این شکایت که در سال 2020 مطرح شده، به عنوان یک پیروزی بزرگ برای طرفداران حریم خصوصی و کاربران گوگل در نظر گرفته می‌شود که احساس می‌کردند توسط وعده ظاهراً ناشناس مبنی بر حفاظت از حریم خصوصی، فریب خورده‌اند.

این پرونده گامی تاریخی برای الزام فعالیت صادقانه شرکت‌های فناوری برتر در ارائه خود به کاربران در مورد نحوه جمع آوری و به کارگیری داده های کاربران توسط شرکت ها است.

یکی از سخنگویان گوگل بیان کرد که این شرکت همیشه بر این باور بوده که این شکایت “بی ارزش” است.

این سخنگو در بیانیه ای عنوان کرد:

شاکیان ابتدا 5 میلیارد دلار می خواستند ولی اکنون هیچ مبلغی دریافت نخواهند کرد. زمانی که کاربران از حالت ناشناس استفاده می کنند، ما هرگز داده ها را با آنها مرتبط نمی کنیم. این غول فناوری خوشحال است که داده های فنی قدیمی را که هرگز با یک فرد مرتبط نبوده و هرگز برای هر گونه شخصی سازی استفاده نشده است، حذف کند.

در این پرونده اشاره شده است که گوگل بدون منتظر ماندن برای تایید نهایی دادگاه، تغییر افشای اطلاعات خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید