جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

خداحافظی کسپرسکی از ایران

مرکز افتا چگونه باعث خروج کسپرسکی از ایران شد؟

مرکز افتای ریاست جمهوری اخیرا طی بیانه‌ای به کارگیری محصولات شرکت کسپرسکی را ممنوع اعلام کرد. علت صدور این بیانیه نداشتن کارایی لازم در تشخیص نفوذ حملات سایبری اخیر در زیرساخت‌های مهم ایران بود.

مرکز افتا در این بیانیه هشدار داد که اگر عدم رعایت این بیانیه توسط هر سازمان صورت گیرد، مسؤلیت همه تبعات حقوقی و امنیتی را همان سازمان بر عهده خواهد داشت.

از سوی دیگر مرکز افتا داشتن یک نمایدگی رسمی برای شرکت‌های ارائه دهنده محصولات مربوط به امنیت سایبری در ایران را نیاز دانست. و آنرا طی ابلاغیه‌ای به طور رسمی الزام کرد. شرکت کسپرسکی هم به علت نداشتن نمایندگی رسمی و ارائه غیر مستقیم محصولات خود به کشور خروج خود را از ایران امضا کرد.

آیا کسپرسکی می‌خواهد به ایران بازگردد؟

این شرکت در رابطه با نداشتن نمایندگی رسمی در ایران اعلام می‌دارد که علت آن وجود تحریم های بین المللی علیه ایران است، این در حالیست که بسیاری از شرکت‌های کوچکتر دیگر توانسته اند با پشت سر گذاشتن تحریم‌ها در ایران نمایندگی مشروط و رسمی خود را تاسیس کنند.

در رابطه با آسیب زدن به زیر ساخت های امنیتی کشور باید اعلام داشت که شرکت کسپرسکی یکی از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده محصولات امنیت سایبریست که در اکثر کشورها کارکردی رضایت بخش از محصولات خود ارائه کرده.

همچنین بایست گفت که این شرکت دارنده رتبه اول حفاظت اینترنتی در جهان است!

بنابراین می‌توان احتمال داد که شرکت کسپرسکی تا چند وقت دیگر خارج از ایران خواهد بود.

نتیجه:

اکنون پی بردیم که دیگر استفاده از محصولات کسپرسکی در ایران توصیه نمی‌شود و شرکت کسپرسکی به دلیل بی توجهی به بازار ایران و نداشتن نمایندگی رسمی در کشور پشتیبانی کامل و مناسبی به سازمان های ایرانی ارائه نمی‌دهد. همچنین شرکت کسپرسکی آسیب پذیر بودن محصولات خود را تایید نمی‌کند که این مورد باعث عدم تغییر نظر سازمان افتا نسبت به تصمیم خود می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید

فرم درخواست تست محصولات سازمانی کسپرسکی

خواهشمند است جهت خرید محصولات سازمانی کسپرسکی، فرم زیر را تکمیل و ارسال فرمایید.

فرم درخواست تست محصولات سازمانی پادویش

خواهشمند است جهت خرید محصولات سازمانی پادویش، فرم زیر را تکمیل و ارسال فرمایید.