جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

افزایش امنیت در پایگاه داده

همیشه امکان امن تر شدن پایگاه داده وجود دارد

بدون شک می‌دانید که امنیت پایگاه داده چیست حتی اگر در آن متخصص نباشید. شاید راه های افزایش امنیت پایگاه داده را بدانید، اما آیا می‌دانید که این امنیت سقف ندارد و هر روز میتواند بهتر شود.

بنابراین ابتدا برخی راه‌های افزایش امنیت را برسی کرده سپس این موضوع را اثبات می‌کنیم.

نرم افزار پایگاه داده

تفاوتی ندارد که از کدام پایگاه داده بهره میگیرید همان طور که این پایگاه داده ها همیشه در حال توسعه و به روزرسانی هستند، شماهم با به روز نگه‌داشتن نرم افزار پایگاه داده به افزایش امنیت آن کمک خواهید کرد. مخصوصا استفاده از به روزرسانی های امنیتی!

رمز گزاری پایگاه داده

شما نه تنها میتواند رمز عبور ها را رمزگزاری یک طرفه کنید بلکه بسیاری از اطلاعات دیگر را میتوانید با استفاده از رمز گزاری 2 طرفه امن‌تر کنید.

شما میتوانید با استفاده از SSH به پایگاه داده خود وصل شوید این کار خطر شنود شدن و دسترسی مهاجمان به داده های شما را کاهش میدهد. شما همیشه باید از SSH استفاده کنید و آنرا با عوض کردن پورت و روش های دیگر امن نگه‌دارید.

دسترسی کاربران را محدود کنید

بدون شک نزدیک‌ترین افراد به پایگاه داده شما کاربران آن هستند. شما برای اینکه از ایجاد خطر توسط آنها جلوگیری کنید باید فعالیت آنها را همیشه زیر نظر بگیرید و دسترسی آنها به پایگاه داده را تا حد امکان محدود کنید، البته نه طوری که نیاز آنها رفع نشود.

برای کاربران خود رمز عبور قدرتمند و متفاوت قرار دهید تا آنها حداقل یکدیگر را هک نکنند.

پایگاه داده خود را هک کنید!

به یک هکر حرفه بسپارید تا پایگاه داده شما را هک کند که راه های نفوذ به آنرا پیدا کند تا شما از راه های نفوذ مطلع شوید. به هکر نگویید که پایگاه داده مطعلق به شماست این باعث می‌شود او تمام راه های ممکن از جمله مهندسی اجتماعی برود و تمام راه های نفوذ برای شما فاش شود.

 

در نهایت بک آپ گیری…

شما همیشه باید آماده از دست دادن داده های خود نه فقط به دلیل کمبود امنیت در پایگاه داده بلکه به دلایل مختلف باشید. پشتیبان گیری مکرر خیال شما را از هر اتفاقی میتواند آسوده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید

فرم درخواست تست محصولات سازمانی کسپرسکی

خواهشمند است جهت خرید محصولات سازمانی کسپرسکی، فرم زیر را تکمیل و ارسال فرمایید.

فرم درخواست تست محصولات سازمانی پادویش

خواهشمند است جهت خرید محصولات سازمانی پادویش، فرم زیر را تکمیل و ارسال فرمایید.