جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) چیست و چگونه کار می‌‌کند؟

در شرایطی که شرکت‌ها انواع مختلفی از فناوری‌ها را توسعه می‌دهند که برخی از آن‌ها تخصصی هستند و برای گروه خاصی از کاربران یا شرکت‌ها توسعه پیدا کرده‌اند، اما برخی دیگر روی ساخت ابزارهای جدیدی متمرکز هستند تا مردم بتوانند به‌شکل ساده‌ای وظایف روزانه را انجام دهند. چت‌بات هوش مصنوعی چت‌جی‌بی‌تی، یکی از جدیدترین دستاوردهای شرکت OpenAI است که با درک بهتر زبان طبیعی انسان پاسخ‌های نسبتا دقیقی به پرسش‌های مطرح‌شده ارائه می‌کند. مدل چت‌جی‌بی‌تی بر مبنای پارادایم یادگیری تقویتی طراحی شده که مبتنی بر بازخوردهای انسانی است. همانند تمامی مدل‌های هوش مصنوعی، چت‌‌جی‌پی‌تی با استفاده از یک مجموعه داده آموزش داده شده است. در این مرحله، هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های آموزشی یاد می‌گیرد که چگونه مثل یک انسان جمله بسازد.

امروزه، هوش مصنوعی در سطوح مختلف زندگی ما استفاده می‌شود، اما شرکت‌ها موفق نشده‌اند از ظرفیت‌های بالای توسعه هوش ماشین به بهترین شکل استفاده کنند. با این‌حال، در آینده نزدیک پایگاه‌های داده بسیار گسترده و پیشرفته هوش مصنوعی از قابلیت‌های بالقوه هوش مصنوعی برای پردازش محاوره‌های کاربران و پاسخ‌گویی به درخواست‌های ارسال‌شده برای پایگاه‌های داده استفاده خواهند کرد. در حالی که هوش مصنوعی بدون نقص نیست و ضعف‌هایی در خروجی الگوریتم‌های هوشمند وجود دارند، اما برخی از فعالان این حوزه نگران جایگزین شدن ربات‌ها با انسان‌‌ها هستند. در نقطه مقابل، طرفداران فناوری هوش مصنوعی آینده‌ای را تصور می‌کنند که در آن ربات‌ها وظایف تکرارشونده انسان‌ها را برعهده می‌گیرند و انسان‌ها فرصت بیشتری برای ایجاد آثار خلاقانه‌تر خواهند داشت.

چت‌بات چی‌پی‌تی چیست؟

چت‌‌جی‌پی‌تی (ChatGpt سرنام Conversational Generative Pre-trained Transformer) پرطرفدارترین چت‌رباتی است که توسط شرکت OpenAI ایجاد شده است. چت‌‌جی‌پی‌تی نوعی ابزار پردازش زبان طبیعی است که سطح جدیدی از تعامل انسان و ماشین‌ها را نوید می‌دهد. چت‌بات فوق می‌تواند به پرسش‌ها پاسخ دهد و در انجام وظایفی مانند نوشتن ایمیل، مقاله، ارائه چکیده از یک متن، ترجمه و غیره مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به این‌که چت‌‌جی‌پی‌تی هنوز در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد، استفاده از این ابزار فعلا برای عموم مردم رایگان است.

چت‌‌جی‌پی‌تی  را باید جدیدترین و بهترین ربات هوش مصنوعی ساخته‌شده توسط شرکت OpenAI توصیف کنیم. چت‌‌جی‌پی‌تی اولین بار در 30 نوامبر 2022 برابر با 9 آذر 1401 به‌شکل عمومی در اختیار مردم قرار گرفت. لازم به توضیح است که  OpenAI دستاوردهای دیگری نیز در این زمینه دارد که معروف‌ترین آن‌ها موتور خلق آثار هنری DALL-E 2 و سامانه خودکار تشخیص گفتارWhisper  است.

OpenAI یکی از شرکت‌های پایه‌گذاری‌شده توسط کارآفرین معروف ایلان ماسک است که مدیریت آن‌را چند وقتی بر عهده داشت. البته، ماسک از این سمت کناره‌گیری کرد، اما همچنان دستاوردهای این شرکت را به‌دقت دنبال می‌کند، به‌طوری‌که در یکی از توییت‌های خود اعلام کرد چت‌‌جی‌پی‌تی به‌طرز عجیبی جذاب و زیبا، اما ترسناک است.

چت‌‌جی‌پی‌تی محصول چه شرکتی است؟

همان‌گونه که اشاره شد، چت‌‌جی‌پی‌تی جدیدترین دستاورد سازمان OpenAI است. ماسک این سازمان را با همکاری یکی از سرمایه‌گذاران سیلیکون‌ولی به‌نام سم آلتمن در اواخر سال 2015 تاسیس کرد. سازمانی غیرانتفاعی که تمرکزش بر توسعه هوش دیجیتال برای کمک به بشریت است. ایلان ماسک بعدها از این سازمان جدا شد و فاصله خود با این شرکت را بیشتر کرد. با این‌حال، ماسک که سهام‌دار اصلی توییتر است، اوایل فروردین ماه 1402 در توییتی اعلام کرد، OpenAI برای آموزش ابزارهای خود به بانک اطلاعاتی این شبکه اجتماعی دسترسی داشته است، اما دیگر این‌گونه نیست. با این‌حال، OpenAI راهکاری برای حل این مشکل پیدا کرد. این سازمان در مذاکراتی که با مایکروسافت داشت در نهایت موفق شد این شرکت را متقاعد کند که سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در OpenAI انجام دهد. مایکروسافت در گذشته نیز یک میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده بود.

نسل جدید چت‌بات هوش مصنوعی OpenAI به‌نام ChatGPT 4  OpenAI به‌تازگی خبر از ساخت نسل پیشرفته‌تر چت‌‌جی‌پی‌تی به‌نام GPT-4 داده که قابلیت‌های کاربردی مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

GPT-4 قادر است ورودی‌هایی به‌شکل تصویر و متن دریافت کند و متن‌های متناسب با آن‌ها را تولید کند. OpenAI مدعی است در شش ماه گذشته روی قابل اعتماد بودن و امکان کنترل GPT-4 کار کرده و سعی کرده است تا افراد سودجو توانایی سوء‌استفاده از آن‌را نداشته باشند. GPT-4 در زمینه انجام گفت‌وگوهای ساده تفاوت چندانی با GPT-3.5  ندارد و تفاوت آن در انجام کارهای پیچیده‌تر است. بدون تردید، یکی از قابلیت‌های مهم GPT-4 را باید توانایی درک تصویر و ساخت متن متناسب با آن توصیف کرد که نسخه‌های اولیه GPT فاقد آن بودند. البته، این قابلیت برای همه کاربران فعال نیست و امکان آزمایش آن تنها در اختیار افراد نابینایی قرار دارد که از پلتفرم Be My Eyes  استفاده می‌کنند.

GPT-4 در چه زمینه‌هایی کاربرد دارد؟

کاربران این پلتفرم می‌توانند عکسی از داخل یخچال خود را برای GPT-4 ارسال کنند و علاوه بر دانستن محتویات آن، آموزش پخت غذا با مواد موجود در یخچال را دریافت کنند. با این حال، OpenAI تاکید کرده که GPT-4 هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و ممکن است در ارائه نتایج اشتباه کند. پیشرفت مهم دیگری که GPT-4  در مقایسه با GPT-3 داشته، عملکرد هوشمندانه آن است که قادر است تا 82 درصد نسبت به نسخه اولیه به پرسش‌های مخاطراه‌آمیز مثل ساخت بمب پاسخ ندهد. همچنین، در زمینه توصیه‌های پزشکی اشتباه که ممکن است باعث آسیب دیدن افراد شود، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. اگر در نظر داشته باشیم دو مدل زبانی GPT-4 و GPT-3 را با یک‌دیگر مقایسه کنیم، به موارد زیر باید اشاره کنیم:

  •  عملکرد خوب GPT-4 در آزمون‌هایی SAT که برای انسان‌ها طراحی شده، اولین تفاوت قابل توجه است. به‌طوری‌که قادر است شبیه به یک دانش‌آموز با نمره‌های بالا در بسیاری از رشته‌ها و دانشگاه‌ها تحصیل کند.
  •  GPT-4  در مقایسه با GPT-3.5  مزیت بزرگ دیگری دارد که حافظه بیشتر است. در GPT-3.5 هر چت تقریبا هشت هزار کلمه دارد که این محدودیت در GPT-4 بهبود پیدا کرده است.
  •  در GPT-3 هنگامی که متن یا نوشته طولانی‌تر از هشت هزار کلمه شوند، حافظه ربات پر می‌شود و باید چت جدیدی ایجاد کرد. در این حالت، ربات نوشته‌های پیشین را به‌خاطر نمی‌آورد، خبر خوب این است که  ChatGPT 4.0 این محدودیت را به 64 هزار کلمه رسانده است.

نحوه استفاده از چت‌بات  ChatGPT به چه صورتی است؟

اگر قصد استفاده از چت‌‌جی‌پی‌تی را دارید، ابتدا باید در وب‌سایت شرکت OpenAI حساب کاربری ایجاد کنید. در این مرحله، ایمیل و شماره‌ تلفنی از شما درخواست می‌شود. همچنین، از شما خواسته می‌شود تا دلیل اصلی خود را برای استفاده از خدمات OpenAI را شرح دهید. پس از ورود به حساب کاربری قادر خواهید بود با چت‌بات گفت‌وگو کنید. برای این کار کافی است تا همانند ابزارهای چت رایج، متنی را در کادر محاوره وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید. از آن‌جایی که این پروژه در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد، توانایی ارسال پرسش‌های مختلف را برای چت‌بات دارید.

به‌طور معمول، کمی طول می‌کشد تا پاسخ‌های چت‌‌جی‌پی‌تی به عباراتی را که تایپ کردید مشاهده کنید، زیرا در هر ثانیه به طیف گسترده‌ای از درخواست‌های کاربران سراسر جهان پاسخ می‌دهد. همچنین، هنگامی که پرسشی را مطرح می‌کنید، اقدام به جست‌وجو در اینترنت می‌کند، منابع مختلف را پیدا می‌کند و چیکده‌ای از مطالب وب‌سایت‌ها را آماده کرده و ارائه می‌کند. در مقطع فعلی، چت‌‌جی‌پی‌تی به‌طور رایگان در دسترس همه مردم قرار دارد، اما ممکن است در آینده شرایط دسترسی به این ابزار تغییر کند. سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، میانگین هزینه هر پاسخی که چت‌‌جی‌پی‌تی ارائه می‌دهد را در حد چند سنت اعلام کرد، اما تاکید کرد به‌دلیل هزینه‌های محاسباتی این ابزار، OpenAI به‌فکر کسب درآمد از آن است. به همین دلیل، اگر قصد استفاده از خدمات پیشرفته این چت‌بات را دارید باید از حساب Premium استفاده کنید.

البته، راهکار دیگری برای دسترسی به این ابزار وجود دارد. مایکروسافت همان‌گونه که وعده داده بود، چت‌بات موتور جست‌وجوی بینگ را به مدل زبانی GPT-4 تجهیز کرد تا میلیون‌ها کاربر به آن دسترسی پیدا کنند. برای این منظور باید از مرورگر مایکروسافت اج استفاده کنید. شیوه کار به این صورت است که ابتدا باید در نسخه جدید بینگ ثبت‌ نام کنید و در ادامه از مرورگر مایکروسافت اج برای دسترسی به آن استفاده کنید. تنها محدودیتی که در این زمینه وجود دارد این است که در یک روز قادر به ارسال 20 پرسش برای چت‌بات هستید و پس از اتمام این تعداد باید هزینه استفاده از آن‌را پرداخت کنید یا یک روز صبر کنید تا بتوانید پیام‌های جدیدی را ارسال کنید.

کاربران ایرانی توانایی استفاده از چت‌‌جی‌پی‌تی را دارند؟

امکان استفاده از چت‌‌جی‌پی‌تی برای کاربرانی با شماره موبایل ایرانی وجود ندارد، اما با استفاده از شماره‌های مجازی که برخی از شرکت‌های ایرانی ارائه می‌کنند قادر به ثبت‌نام و استفاده از چت‌‌جی‌پی‌تی هستید. تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که آدرس آی‌پی‌تان را باید تغییر دهید. همچنین، امکان استفاده از آن به شیوه‌های غیرمستقیم همانند نمونه‌ای که به آن اشاره کردیم، وجود دارد.

چت‌‌جی‌پی‌تی قادر به انجام چه کارهایی است؟

چت‌‌جی‌پی‌تی می‌تواند تقریبا به هر پرسشی با کمترین خطا پاسخ دهد، اما امکان استفاده هوشمندانه از چت‌‌جی‌پی‌تی وجود دارد. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و کارهای شگفت‌انگیزی با چت‌‌جی‌پی‌تی انجام دهید. از جمله این کارها به موارد زیر باید اشاره کرد:

  • طراحی لوگو: می‌توانید از چت‌‌جی‌پی‌تی درخواست کنید به‌‌جای متن با تصاویر پاسخ دهد. در همین ارتباط، یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از چت‌‌جی‌پی‌تی  درخواست کرد تا یک لوگو SVG برای توییتر تولید کند و پاسخ چت‌‌جی‌پی‌تی کاملا شگفت‌انگیز بود.
  • ساخت انیمیشن‌های سه‌بعدی: چت‌‌جی‌پی‌تی در زمینه ساخت انیمیشن سه‌بعدی نیز مهارت دارد. در همین ارتباط، یکی از توسعه‌دهندگان از چت‌‌جی‌پی‌تی درخواست کرد با استفاده از اسکریپت three.js جاوا یک انیمیشن برای توپی که روی زمین می‌افتد، ایجاد کند.
  • آهنگ‌سازی: جالب آن‌که چت‌‌جی‌پی‌تی به یک آهنگ‌ساز در زمینه ساخت آهنگ جدیدی کمک کرد. وی کشف کرد که چت‌‌جی‌پی‌تی می‌تواند یک ابزار عالی برای یادگیری موسیقی باشد. علاوه بر این، چت‌‌جی‌پی‌تی  می‌تواند به پرسش‌های کاربران در مورد قطعات موسیقی پاسخ دهد.
  • نوشتن کتاب در یک روز: یکی از کاربران سایت ردیت از چت‌‌جی‌پی‌تی درخواست کرد یک کتاب درسی 16 فصلی درباره مسائل اقتصادی بنویسد. هوش مصنوعی محتوای مورد نظر کاربر را آماده کرد. به‌طوری‌که هر بخش کتاب توسط چت‌‌جی‌پی‌تی به یک سری موضوعات تقسیم شد و هر موضوع با چند پاراگراف پوشش داده شد. در نهایت چت‌‌جی‌پی‌تی  موفق به نوشتن یک کتاب 300 صفحه‌ای با 16 فصل شد.

افزونه‌های هوش مصنوعی چت‌‌جی‌پی‌تی برای مرورگر کروم

اکنون که اطلاعات جالب توجهی در مورد کارهای شگفت انگیزی به‌دست آوردیم که می‌توان با چت‌‌جی‌پی‌تی انجام داد، وقت آن رسیده تا نحوه استفاده ساده‌تر از چت‌‌جی‌پی‌تی را بررسی کنیم. همان‌گونه که اشاره کردیم، روش استاندارد استفاده از چت‌‌جی‌پی‌تی مراجعه به وب‌سایت OpenAI و ساخت حساب کاربری است تا بتوان از چت‌‌جی‌پی‌تی  استفاده کرد. همچنین، از موتور جست‌وجوی بینگ نیز می‌توان به‌شکل محدود در این زمینه استفاده کرد. با این‌حال، برخی از شرکت‌ها چند افزونه برای چت‌‌جی‌پی‌تی و مخصوص مرورگر کروم توسعه داده‌اند که امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد. این افزونه‌ها به‌شرح زیر هستند:

  • افزونه WebChatGPT از قدرت چت‌‌جی‌پی‌تی برای نمایش نتایج مرتبط با جست‌وجوی کاربران استفاده می‌کند.
  • افزونه Predict 2023 از قدرت چت‌‌جی‌پی‌تی برای ارائه اطلاعاتی مفید و ارائه پیش‌بینی‌هایی استفاده می‌کند که برخی از آن‌ها جذاب هستند.
  • افزونه ChatGPT Writer می‌تواند از چت‌‌جی‌پی‌تی برای پاسخ دادن به ایمیل‌ها به‌شکل خودکار استفاده کند.
  • برنامهWhatsapp GPT  اجازه می‌دهد از چت‌‌جی‌پی‌تی در برنامه پیام‌رسان واتساپ استفاده کنید.
  • افزونه YouTube Summary with ChatGPT می‌تواند خلاصه یک ویدیو از یوتیوب را به صورت یک متن نشان دهد.
  • افزونه TweetGPT می‌تواند با اتکا بر چت‌‌جی‌پی‌تی به‌شکل خودکار از جانب شما توییت‌ بزند یا به توییت‌ها پاسخ دهد.
  • افزونه ChatGPT for Search Engines اجازه می‌دهد پاسخ‌های چت‌‌جی‌پی‌تی را به نتایج جست‌وجوی موتورهای گوگل یا بینگ اضافه کنید.

با استفاده از افزونه ChatGPT Prompt Genius می‌توانید تمام درخواست‌های خود از هوش مصنوعی ChatGPT را ذخیره کرده یا با دیگران به‌اشتراک بگذارید.

چت‌‌جی‌پی‌تی  در چه زمینه‌‌هایی قابل استفاده است؟

چت‌‌جی‌پی‌تی کاربردهای متنوع دیگری نیز در زمینه نوشتن مقاله، توصیف آثار هنری با جزئیات بالا، مباحث فلسفی یا حتا کدنویسی دارد. اگر نمی‌دانید در مناسبت‌های مختلف برای دوستان یا اعضاء خانواده خود چه هدیه‌ای را ارسال کنید، می‌توانید از چت‌‌جی‌پی‌تی درخواست کمک کنید. فارغ از کاربرد‌های عادی چت‌‌جی‌پی‌تی، کارهای جالب دیگری نیز می‌توان با چت‌بات انجام داد.

به‌طور مثال، به فاصله چند روز پس از عرضه نسخه آزمایشی چت‌‌جی‌پی‌تی، فردی مدعی شد که یک داستان کودکانه را تنها با استفاده از این ابزار ساخته و آن‌را  جهت فروش به قیمت 8 دلار در وب‌سایت آمازون قرار داده است. همچنین، با جست‌وجوی هشتگ ChatGPT#

می‌توان هزاران نمونه و مثال دیگر از پاسخ به پرسش‌های کاربران یا موارد دیگر از آن‌را در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، فیسبوک و یوتیوب مشاهده کرد که از آن برای سرودن یک شعر با ریتم خاص، ارائه توصیه‌های پزشکی یا روان‌پزشکی، محاسبات آماری و غیره، استفاده شده که برخی از آن‌ها چالش‌برانگیز هستند. موارد یادشده، نمونه‌های ساده‌ای از کاربرد چت‌‌جی‌پی‌تی هستند، اما این پلتفرم هوش مصنوعی قادر به انجام کارهای دیگری است.

چت‌‌جی‌پی‌تی چه تفاوتی با موتورهای جست‌وجو دارد؟

چت‌‌جی‌پی‌تی، ابزاری است که با هدف گفت‌وگو با کاربر طراحی شده، در حالی‌که موتور جست‌وجو، فهرستی از داده‌های موجود روی اینترنت را آماده می‌کند که در نهایت برای کمک به کاربر در جست‌وجوی اطلاعات درخواستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این‌حال، چت‌‌جی‌پی‌تی  به‌شکل محدود داده‌های موجود در اینترنت را مورد استفاده قرار می‌دهد و در بیشتر موارد سعی می‌کند اطلاعات را بر مبنای تجارب خود ارائه کند. در نتیجه، با وجود تلاش توسعه‌دهندگان سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و استفاده از مجموعه گسترده‌ای از داده‌ها با هدف کاهش خطا، همچنان امکان مشاهده پاسخ‌های اشتباه وجود دارد.

به‌طور کلی، هدف از توسعه رباتی مثل چت‌‌جی‌پی‌تی ساخت رقیبی برای موتورهای جست‌وجو نبوده و به همین دلیل، اطلاعات خیلی به‌روز مانند نتیجه یک مسابقه فوتبال که ساعتی پیش به اتمام رسیده، در پایگاه داده این ربات وجود ندارد و پرسشی پیرامون آن یا همراه با پاسخ اشتباهی است یا ربات می‌گوید که من نمی‌توانم اطلاعات موجود در اینترنت را جست‌وجو کنم و برای این کار توسعه داده نشده‌ام.

چت‌‌جی‌پی‌تی  با چه محدودیت‌هایی روبه‌رو است؟

درست است که چت‌‌جی‌پی‌تی، نتایج شگفت‌انگیزی را در ساخت جملات ارائه می‌کند، اما همان‌گونه که بیان شد، ابزار بدون ‌نقص نیست. پرسش‌های پیچیده باید به‌‌گونه‌ای برای ‌چت‌بات نوشته شوند که توانایی درک آن‌ها را داشته باشد. همچنین، کیفیت پایین پاسخ‌های ارائه شده در برخی از حوزه‌ها مهم‌ترین محدودیت این ابزار است. افرادی که موفق به استفاده از چت‌‌جی‌پی‌تی شده‌اند به این نکته اذعان دارند که پاسخ‌های ارائه‌شده توسط این ربات از نظر قواعد نگارشی و دستور زبان قابل قبول به‌نظر می‌رسند، اما بار علمی ندارند یا بیش از حد عامیانه هستند.

در نهایت، چت‌بات به‌جای درخواست توضیح و شفاف‌سازی در مورد پرسش‌های نامفهوم، تنها مفهوم این دسته از پرسش‌ها را حدس می‌زند که می‌تواند به ارائه پاسخ‌های نامرتبط منجر گردد. این مشکل باعث شده تا توسعه‌دهندگان وب‌سایت StackOverflow به‌طور موقت استفاده از پاسخ‌های ارائه‌شده توسط چت‌‌جی‌پی‌تی به پرسش‌های مطرح‌شده در این وب‌سایت را متوقف کنند. توسعه‌دهندگان StackOverflow در یادداشتی اعلام کردند: «به‌عنوان یکی از معایب چت‌‌جی‌پی‌تی، اگرچه پاسخ‌های ارائه‌شده از نظر اصول نگارشی و دستور زبان درست به‌نظر می‌رسند، اما بخش قابل توجهی از پاسخ‌ها از نظر علمی اشتباه هستند. از این‌رو، در حالی که به‌نظر می‌رسد چت‌‌جی‌پی‌تی در کنار هم قرار دادن کلمات برای ایجاد جملات معنادار عملکرد خوبی دارد، اما در درک کامل پرسش‌ها یا اعتبارسنجی پاسخ‌های ارائه‌شده از نظر علمی ناتوان است».

آیا چت‌‌جی‌پی‌تی خطری برای انسان‌ها است؟

در حالی که ساخت چت‌‌جی‌پی‌تی دستاورد بزرگی در حوزه فناوری است، برخی متخصصان نسبت به امکان استفاده از ربات‌ به‌‌جای انسان ابراز نگرانی کرده‌اند. به‌عنوان مثال، چت‌‌جی‌پی‌تی می‌تواند بدون دخالت انسان در چند ثانیه یک مقاله‌ را در رابطه با هر موضوعی بنویسد که راه را برای تقلب در برخی از حوزه‌ها به‌ویژه پایان‌نامه‌های دانشجویی هموار می‌کند، در شرایطی که اطلاعات علمی اشتباهی را با وجود اصول درست نگارشی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. شرکت OpenAI تاکید کرده که چت‌‌جی‌پی‌تی گاهی‌اوقات پاسخ‌های نادرست یا نامفهوم ارائه می‌کند. به ‌همین دلیل به کاربران این ابزار توصیه می‌شود تا صحت اطلاعات ارائه‌شده را بررسی کنند.

در نهایت به موضوع مهمی می‌رسیم که جایگزینی هوش مصنوعی با انسان‌ها و بیکار ‌شدن آن‌ها است. در‌ حال‌ حاضر گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که مشاغل وابسته به تولید محتوا توسط این ابزار از بین خواهند رفت. اکنون، این احتمال مطرح است که چت‌‌جی‌پی‌تی ممکن است نمایشنامه‌نویسان، اساتید دانشگاه‌ها، برنامه‌نویسان و خبرنگاران را بیکار کند. همان‌گونه که اشاره شد، چت‌‌جی‌پی‌تی کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد. چت‌‌جی‌پی‌تی می‌تواند در چند ثانیه مشکلات برنامه‌نویسی را شناسایی و برطرف کند و حتا کدهای دو زبان مختلف را به یک‌دیگر تبدیل کند. همچنین، می‌تواند متون مشابه با انسان‌ها تولید کند که این موضوع ممکن است در آینده باعث بیکاری خبرنگاران شود. یکی از صحبت‌های مهم در این زمینه، بیکار شدن برنامه‌نویسان در آینده است.

کلام آخر

چت‌‌جی‌پی‌تی پلتفرم هوشمند پیشرفته‌ای است که می‌تواند به مردم در انجام وظایف خسته‌کننده‌ای مثل نوشتن ایمیل یا نیاز به پیمایش صفحات وب برای یافتن پاسخ به یک پرسش کمک کند. با این حال، OpenAI  در تلاش است تا پیامد‌های منفی استفاده از چت‌‌جی‌پی‌تی  در زمینه انتشار اطلاعات نادرست و تقلب را بگیرد. با وجود تمامی نکات مطرح‌شده، هر فناوری‌ای علاوه بر ظرفیت‌های جدیدی که ارائه می‌دهد، معایبی نیز دارد و مدیریت صحیح ابزارهای جدید برای به حداکثر رساندن مزایا و به حداقل رساندن معایب ضروری است. درست است که چت‌‌جی‌پی‌تی ابزاری جالب و سرگرم‌کننده است و علاقه‌مندان تنها از سر کنجکاوی پرسش‌هایی را برای آن طرح می‌کنند، اما احتمالا پس از اتمام مرحله تحقیق و توسعه، شاهد کاربردهای گسترده‌تر این ابزار باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید