جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

نیجریه در رتبه پنجم جرایم سایبری جهان

به گفته شرکت امنیت فناوری «Nitroswitch»، نیجریه روزانه بیش از 4000 حمله سایبری را ثبت می‌کند.

این سازمان گفت که توسعه بر افزایش تهدیدات سایبری در سراسر فدراسیون تأکید دارد.

Nitroswitch در حالیکه خواستار اقدام سریع بود، عنوان کرد که چشم‌انداز امنیتی در سال‌های اخیر تکامل یافته است؛ این شرکت، که «TechnologyTimes» آن را یک شرکت بومی توصیف می‌کند، تصریح کرد که حملات سایبری تهاجمی‌تر، مداوم و ماهرتر شده‌اند و در این فرآیند به معماری امنیتی سنتی آسیب می‌رسانند.

در عین حال، پرجمعیت‌ترین کشور سیاهپوست در گزارش جهانی منابع فعالیت‌های جرایم سایبری در رتبه پنجم پس از روسیه، اوکراین، چین و ایالات متحده قرار دارد که رتبه های اول، دوم، سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته محققان دپارتمان جامعه‌شناسی، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه نیو ساوت ولز، کانبرا، که این مطالعه را انجام دادند، این اولین شاخص جرایم سایبری جهان است که به مهم‌ترین منابع جرایم سایبری در سطح ملی دسترسی دارد.

از دیگر کشورهایی که در فهرست ۱۰ کشور برتر قرار گرفتند می‌توان به رومانی، کره شمالی، بریتانیا، برزیل و هند اشاره کرد.

یکی از نویسندگان، جاناتان لوستهاوس (Jonathan Lusthaus)، توضیح داد :

«به دلیل ماهیت غیرقانونی و ناشناس فعالیت‌های آنها، مجرمان سایبری نمی‌توانند به راحتی دسترسی داشته باشند یا به طور قابل اعتماد مورد بررسی قرار گیرند. آنها به طور فعال پنهان می‌شوند. اگر سعی کنید از داده‌های فنی برای نقشه‌برداری از موقعیت مکانی آنها استفاده کنید، همچنین شکست خواهید خورد، زیرا مجرمان سایبری حملات خود را به زیرساخت‌های اینترنت در سراسر جهان انجام می‌دهند. بهترین وسیله برای ترسیم تصویری از محل قرارگیری این مجرمان، بررسی افرادی است که وظیفه آنها ردیابی این افراد است.»

همچنین میراندا بروس (Miranda Bruce) از دانشگاه آکسفورد در این خصوص اظهار داشت :

«تحقیقی که زیربنای این شاخص است به حذف پرده ناشناس بودن مجرمان سایبری کمک خواهد کرد و ما امیدواریم که به مبارزه با تهدید فزاینده جرایم سایبری کمک کند. با ادامه جمع‌آوری این داده‌ها، ما می‌توانیم ظهور هر کانون جدید را رصد کنیم و ممکن است قبل از ایجاد یک مشکل جدی جرایم سایبری، مداخلات اولیه در کشورهای در معرض خطر انجام شود. برای اولین بار، ما داده‌های قابل اعتمادی در مورد مکان مجرمان سایبری و همچنین راهی برای اندازه‌گیری تأثیر آنها داریم. سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی که وظیفه مقابله با جرایم سایبری را دارند، اکنون درک بسیار بهتری از مقیاس این مشکل در حیاط خلوت خود دارند.»

براساس این گزارش، داده‌های زیربنای این شاخص از طریق نظرسنجی از کارشناسان جرایم سایبری برجسته از سراسر جهان جمع‌آوری شده است.

از شرکت کنندگان خواسته شد تا 5 دسته اصلی جرایم سایبری را در نظر بگیرند و کشورهایی را که به نظر آنها مهم‌ترین منابع هر یک از این نوع جرایم هستند، معرفی کنند.

به طور مشابه، شرکت مادر فیس‌بوک، مِتا، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ابزارهای جدید را برای محافظت از کاربران، به ویژه نوجوانان، در برابر سوءاستفاده جنسی در اینستاگرام ارائه می‌کند؛ این تلاش‌ها شامل استفاده از یادگیری ماشینی (ML) برای تشخیص موارد نامناسب در پیام‌های مستقیم (DMs)، محدودیت‌های پیام‌رسانی به نوجوانان، منابع آموزشی، و همکاری در صنعت برای جلوگیری از سوء استفاده در پلتفرم‌ها است.

اخاذی جنسی شامل متقاعد کردن فرد برای ارسال عکس‌های صریح به صورت آنلاین و سپس تهدید به انتشار تصاویر است مگر اینکه قربانی پولی بپردازد یا درگیر خدمات جنسی شود.

مِتا نشان داد که چگونه کلاهبرداران ممکن است از پیام‌های مستقیم برای اشتراک‌گذاری یا درخواست تصاویر محرمانه برای اخاذی استفاده کنند. این سازمان خاطرنشان کرد که ابزارهای جدید برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض ناخواسته و آموزش افراد در مورد خطرات موجود است.

طبق بیانیه منتشر شده، در هسته رویکرد این سازمان، ویژگی مقابله با جرایم سایبری برای پیام‌های مستقیم اینستاگرام است که از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای محو کردن خودکار برهنگی در پیام‌های کاربران زیر ۱۸ سال در سراسر جهان استفاده می‌کند.

هشدارهایی به فرستندگان و گیرندگان در هنگام شناسایی با درخواست‌های بازنگری برای ارسال داده می‌شود. گیرندگان تصاویر تار را با گزینه‌هایی برای مسدود کردن یا گزارش، در کنار نکات ایمنی در مورد خطرات اشتراک‌گذاری عکس‌های برهنه مشاهده می‌کنند. این شرکت توضیح داد که ویژگی محافظت سایبری به زودی در پیام‌های پیامکی اینستاگرام آزمایش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید