جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

قبول مسئولیت حمله به شهرداری ایالات متحده توسط گروه مدوسا

به گزارش کارگروه حملات سایبری خبرگزاری سایبربان، شهر تارانت در ایالت تگزاس، دو هفته پیش تایید کرد که قربانی یک حمله باج افزاری بوده است.

روز دوشنبه، گروه جرایم سایبری مدوسا مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت و تهدید کرد که در صورت عدم پرداخت 100 هزار دلار باج، نزدیک به 218 گیگابایت داده را در شش روز منتشر خواهد کرد.

مقامات این شهر تاکنون به این ادعا واکنشی نشان نداده اند.

جان دان بابیت، ارزیاب ارشد منطقه ارزیابی تارانت عنوان کرد:

در 21 مارس 2024، منطقه ارزیابی شهرداری تارانت دچار اختلال در شبکه شد. در پاسخ به این کشف، ما اقداماتی را برای ایمن سازی شبکه خود انجام دادیم و در حال کار با کارشناسان مستقل امنیت سایبری برای کمک به بررسی، پاسخ، و فرآیند بازیابی هستیم. تحقیقات ما تأیید کرده است که منطقه ارزیابی تارانت، قربانی یک حمله باج‌افزاری شده است. ما این حادثه را به دفتر تحقیقات فدرال و دفتر منابع اطلاعاتی تگزاس گزارش کرده‌ایم و با هر گونه تحقیقات که منجر به ایجاد نتیجه شود، همکاری خواهیم کرد.

بابیت اظهار کرد که مقامات با پشتکار، برای بازگرداندن عملیات کار می کنند.

علاوه بر حادثه تارانت، گروه مدوسا اخیرا به شهرداری یکی از شهرهای ایلینویز در مرز آیووا نیز حمله کرده است.

این گروه برای اولین بار در سال 2023 ظهور کرد و لیست قربانیان آن به سرعت افزایش یافت و شامل یک شرکت ایتالیایی که آب آشامیدنی را برای نزدیک به نیم میلیون نفر تامین می کرد، یکی از بزرگترین مناطق مدرسه در مینه سوتا، شهر فرانسوی سارتروویل، شرکت دولتی مخابرات تونگا و اخیراً سازمان دولتی که سیستم بهداشت جهانی فیلیپین را مدیریت می کند، شد.

مدوسا در پاییز برای حمله به تویوتا و یک شرکت فناوری که توسط دو بانک بزرگ کانادا ایجاد شده بود، تیتر خبرها شد.

در ژانویه، هکرها تلاش کردند تا از شرکت Water for People اخاذی کنند، یک سازمان غیرانتفاعی که هدف آن بهبود دسترسی به آب آشامیدنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید