جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

سند ملی تحول دیجیتال

سند ملی تحول دیجیتال یکی از برنامه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و استفاده از فناوری‌های تحول‌آفرین برای حل مسائل کلان کشور تدوین شده است. این سند در سه لایه توانمندسازی، کاربرد و آثار تهیه شده و به بهبود زیرساخت‌های کلیدی کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک می‌کند.

↓ دانلود سند ملی تحول دیجیتال ↓

هدف اصلی این سند، ایجاد زیرساخت‌های دیجیتال نظیر هویت دیجیتال، امنیت و حفاظت از داده‌ها، سواد و مهارت‌های دیجیتال و شفافیت در دسترسی به داده‌های عمومی است. همچنین این سند به بهبود شاخص‌های کلیدی مانند توسعه دولت الکترونیک، افزایش نفوذ اینترنت و سهولت کسب‌وکارهای دیجیتال توجه دارد.

از جمله دستاوردهای اجرای این سند، می‌توان به افزایش شاخص‌های کیفیت زندگی، مشارکت الکترونیکی شهروندان، کاهش نرخ بیکاری و فساد و توسعه اکوسیستم دیجیتال در کشور اشاره کرد. در این سند راهبردهای مشخصی برای ارتقاء هویت دیجیتال، امنیت سایبری و استفاده از داده‌های باز برای افزایش شفافیت وجود دارد.

سند ملی تحول دیجیتال از اواخر سال ۱۳۹۹ به هیئت دولت ارائه شده و در حال طی مراحل تصمیم‌گیری و تصویب است. این سند با توجه به سرعت رشد فناوری‌های دیجیتال، ابزاری حیاتی برای تقویت زیرساخت‌های دیجیتالی کشور محسوب می‌شود و نظرات کارشناسان و متخصصین بخش خصوصی در غنی‌سازی آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

مقدمه سند

یکی از برجسته ترین حوزه‌ها از بُعد تأثیر بر بخشهای مختلف کشور و الگوهای کسب وکاری که تغییرات قابل توجهی را با خود به همراه داشته است، توسعه فناوریهای تحول آفرین و به تبع آن شکل‌گیری تحولات دیجیتال می‌باشد. سرعت روزافزون نفوذ فناوری‌های نوین در ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگ ها و … و ارائه‌ی شبکه‌ی دیجیتالی از طریق تعامل ارکان تحول دیجیتال در سه لایه‌ی توانمندساز، کاربرد و آثار، تهیه و تدوین سند پیش رو را ضروری ساخته است. لذا در راستای حل مسائل کلان کشور با بهره‌گیری  از ظرفیت  فناوری‌های تحول‌آفرین و هدف توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، سند حاضر بعنوان سند پایه توسعه تحول دیجیتال در کشور و با رویکرد کوتاه مدت تدوین شده است و ضروری است متناسب با تحوالت سریع در عرصه دیجیتال و نیازهای جامعه تکامل یابد.

فهرست مطالب سند

  1. مقدمه
  2. تعاریف
  3. چشم‌انداز
  4. مأموریت
  5. اهداف
  6. راهبردها و سیاست‌ها
  7. تقسیم کار دستگاه های اجرایی

↓ دانلود سند ملی تحول دیجیتال ↓

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید

فرم درخواست تست محصولات سازمانی کسپرسکی

خواهشمند است جهت خرید محصولات سازمانی کسپرسکی، فرم زیر را تکمیل و ارسال فرمایید.

فرم درخواست تست محصولات سازمانی پادویش

خواهشمند است جهت خرید محصولات سازمانی پادویش، فرم زیر را تکمیل و ارسال فرمایید.