جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

اسنپدراگون X75 در حال حاضر سریع‌ترین تراشه 5G جهان است

کوالکام اعلام کرد که تراشه اسنپدراگون X75 آن رکورد سریع‌ترین سرعت دانلود را در اختیار دارد. مودم پرچمدار این شرکت در آزمایش‌های خود، به سرعت دانلود شگفت‌انگیز 7.5 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کرده است.

با این سرعت، اسنپدراگون X75، مدل قبلی خود و همچنین هر تراشه مودم دیگری که در بازار برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده را شکست می‌دهد. در حال حاضر، تراشه مودم اسنپدراگون X70 دارای سرعت 3.3 گیگابیت بر ثانیه است. کوالکام در پست وبلاگ خود به این ارتقاء قابل توجه بسیار افتخار کرده که نحوه دسترسی مصرف‌کنندگان به اینترنت را بهبود می‌بخشد.

 

با این حال، اسنپدراگون X75 فقط در زمینه سرعت دانلود ارتقاء قابل‌توجهی ندارد و همانطور که کوالکام توضیح می‌دهد، چیپ جدید برای دستیابی به سرعت دانلود قابل‌توجه خود، از طیف 300 مگاهرتزی استفاده می‌کند. با وجود این فناوری، تراشه جدید اسنپدراگون X75 نسبت به نسخه قبلی خود بسیار کارآمدتر خواهد بود.

بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی اسنپدراگون X75

زمینه‌های دیگری که چیپ جدید در آن‌ها پیشرفت کرده است شامل معماری سیستم مودم RF نسل بعدی، بهبود هوش مصنوعی و عملکرد بهتر شبکه 5G می‌شود.

در بخش هوش مصنوعی، این مودم از اولین شتاب‌دهنده سخت‌افزاری جهان برای چیپ‌های 5G بهره می‌برد. این شتاب‌دهنده هوش مصنوعی از فناوری 5G AI Processor Gen 2 و 5G AI Suite Gen 2 کوالکام استفاده می‌کند و به‌گفته این شرکت، تراشه اسنپدراگون X75 با تمام این ویژگی‌ها پیشرفت‌های گسترده‌ای در زمینه هوش مصنوعی کرده است.

اسنپدراگون X75 اواخر سال گذشته معرفی شد و در گوشی‌های جدید مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 مانند S23 اولترا موجود است. همچنین می‌توان انتظار داشت که سری گلکسی S24 سامسونگ به این تراشه مجهز شوند. نکته قابل‌توجهی که کوالکام در زمان معرفی چیپ خود به آن اشاره کرده بود این است که این تراشه مودم با وجود ویژگی‌هایی برای مدت زیادی منسوخ نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید