جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پایگاه دانش

آنتروپیک از Claude 3 با سه سطح مختلف رونمایی کرد.

طبق اعلام شرکت ، این چت‌بات به سه مدل جدید به نام‌های Opus، Sonnet و Haiku تقسیم می‌شود و مدل Opus از همه قدرتمند‌تر و Haiku نیز سبک‌ترین و سریع‌ترین نسخه است.

فعالان اصلی صنعت هوش مصنوعی از جمله گوگل و اوپن‌ای‌آی نیز سطوح مختلفی را برای چت‌بات‌های خود در نظر گرفته‌اند و برای مثال گوگل جمنای پرو را با قیمت ۲۰ دلار در ماه به اشتراک می‌گذارد اما استفاده از جمنای معمولی رایگان است.

از بین سه مدلی که آنتروپیک از آنها رونمایی کرده است، Opus و Sonnet همین حالا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرند اما Haiku در هفته‌های آینده عرضه می‌شود.

علاوه بر تقسیم‌بندی سه سطحی، به نظر می‌رسد که بروزرسانی نرم‌افزاری روی یکی از چالش‌های مهم هوش مصنوعی یعنی توهم این ابزارها متمرکز باشد. دنیلا آمودی، نایب‌رئیس آنتروپیک، می‌گوید: «این مدل‌ها همچنان برای پیش‌بینی کلمه بعدی آموزش می‌بینند۰ به صفر رساندن نرخ توهم بسیار بسیار دشوار است.»

با این حال آمودی می‌گوید که در تازه‌ترین عرضه این موضوع در اولویت قرار گرفته است. طبق اعلام شرکت نسخه‌های جدید نرم‌افزار Claude دو برابر بیشتر احتمال دارد که پاسخ درست ارائه کنند و احتمال پاسخ‌های من درآوردی هم کمتر شده است.

شرکت آنتروپیک که توسط کارکنان سابق اوپن‌ای‌آی بنیان‌گذاری شده از حمایت گوگل و آمازون برخوردار است اما تمرکز این استارت‌آپ بر توسعه مسئولانه و امن تا حدی جلودار عملکرد آن شده است. برای مثال، یکی از نسخه‌ّای قدیمی تر Claude معمولا حتی از پاسخ به برخی سوالات معمولی هم امتناع می‌کرد. مدل‌های جدیدی که امروز (دوشنبه ۴ مارس) معرفی شدند کمتر از پاسخ به سوالات بی‌خطر امتناع می‌کنند.

مدل‌های جدید همچنین به قابلیت تجزیه‌تحلیل تصاویر مجهز هستند که از طریق آن چت‌بات می‌تواند کارهایی مثل تشخیص نژاد یک سگ در تصویر، مقایسه دو تصویر از لباس یا توصیف یک اثر هنری را انجام دهد.

شاید یکی دیگر از نشانه‌های رویکرد محافظه‌کارانه آنتروپیک، عدم ارائه مولد تصویر باشد. شرکت‌هایی مثل گوگل و اوپن‌ای‌آی مدت‌ها است که قابلیت خلق تصویر از متن را برای مشترکان خود ممکن کرده‌اند و اوپن‌ای‌آی حتی چندی پیش امکان تولید ویدیو بر اساس متن را نیز به رخ کشید.

با این حال آنتروپیک هنوز به سراغ این قابلیت نرفته و داریو آمودی، مدیرعامل شرکت، می‌گوید مشتریان آنها چندان میلی به این قابلیت ندارند. این شرکت براساس آخرین گزارش‌ها با جذب ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه، چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید